امام جمعه لارستان با برشمردن مهمترین موارد دلیل ابتلا به بیماری کرونا به ترتیب اولویت، خاطر نشان کرد: نخستین و بیشترین دلیل ابتلا به ویروس کرونا سهل‌انگاری افراد، دورهمی‌ها، عروسی‌ها و مسافرت‌ها بوده است.
کد خبر: ۹۸۴۱۷۳
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۹ 07 August 2021

تابناک فارس به نقل از میلادلارستان: حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمختار موسوی‌خرم در آئین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته شهر لار ضمن تأکید بر لزوم تعامل و همکاری بین هیأت‌های مذهبی با دانشکده علوم پزشکی و اداره تبلیغات اسلامی لارستان در برگزاری‌ مراسم‌های ماه محرم و صفر اظهار داشت: انتظار می‌رود برنامه‌ها متناسب با دستورالعمل‌ها برگزار شود.

وی با اشاره به اجرای ویژه‌برنامه اعطاء حکم تنفیذ رئیس جمهور رئیسی توسط رهبر معظم انقلاب طی هفته اخیر و همچنین برگزاری مراسم تحلیف سیزدهمین رئیس جمهور ایران در مجلس شورای اسلامی با حضور مهمانان داخلی و خارجی، افزود: بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری، مردمی بودن رئیس جمهور جدید است که نه تنها فقط برای این مسئول ارشد بلکه برای همه مسئولان مورد توجه قرار گیرد.

امام جمعه لارستان با برشمردن برخی از الزامات مردمی‌بودن رئیس جمهور و مسئولان، تصریح کرد: توجه به ظرفیت‌های داخلی برای رفع مشکلات، مبارزه مداوم با فساد، گفت‌وگوی صادقانه با مردم از جمله ویژگی‌ها و شرایط مردمی‌بودن است.

این استاد حوزه و دانشگاه با تأکید به اعضای جدید شوراهای اسلامی شهر و روستا برای شناسایی ظرفیت‌های موجود در منطقه لارستان، خاطر نشان کرد: باید بر روی این ظرفیت‌ها سرمایه‌گذاری شود.

وی با هشدار نسبت به این موضوع که نباید برای مشکلات کشور به طور مداوم در پی مذاکره با چند کشور که بخشی از کشورهای جهان هستند، گره بزنیم، ادامه داد: بخش عمده راهکار حل مشکلات شناخت ظرفیت‌ها و استفاده از آنهاست.

حجت‌الاسلام موسوی خواسته رهبر معظم انقلاب را مبارزه مداوم با فساد دانست و تأکید کرد: مبارزه با مفسدان وظیفه و تکلیف همه مسئولان در رده‌های مختلف است و اگر به معنای واقعی کلمه می‌خواهیم در کنار مردم باشیم، باید بی‌امان با فساد و مفسد مبارزه شود که خوشبختانه دکتر رئیسی در پُست قبلی در این زمینه اقدامات خوبی داشته‌اند.

امام جمعه لارستان با اذعان به اینکه بسترهای فساد به دلیل آنکه بودجه‌ها تصویب و تقسیم می‌شود، اطلاعات خاص وجود دارد و طرح‌ها قرار است به اجرا درآید، در قوه مجریه وجود دارد، عنوان کرد: زمینه‌های فساد در قوه مجریه تشکیل می‌شود و اینجاست که می‌بایست با فساد در زمینه‌های فرار مالیاتی، سوءاستفاده از ارز ترجیحی، فعالیت‌های ناسالم سوداگرانه، قاچاق و امثال اینها و غیره مبارزه کرد.

وی حرف‌زدن با مردم از روی صداقت در رفتار و گفتار از سوی مسئولان، افزود: مسئولان می‌بایست توقعات و خواسته‌های خود را به مردم ابراز کنند تا مردم نیز برای حل مشکلات و پیشبرد کارها همراهی کنند.

حجت‌الاسلام موسوی با گلایه از موضع‌گیری برخی از افراد از روی ناآگاهی در تکرار خواسته دشمنان نسبت به لغو برگزاری مراسم‌های دینی و مذهبی با سوء استفاده از فضای کرونایی، گفت: عده‌ای به دنبال آن هستند که به طور مداوم می‌خواهند مراسم‌های دینی و مذهبی را عامل گسترش ویروس کرونا جلوه دهند.

امام جمعه لارستان با اشاره به اینکه در شهر لار از ابتدای بروز ویروس کرونا گروه جهادی خواهران و برادران از نیروهای مردمی و حوزه علمیه تشکیل که وظیفه تدفین اموات کرونایی را با محوریت دفتر امام جمعه بر عهده داشتند، تصریح کرد: این گروها جهادی لار افتخاری لارستان و جنوب استان فارس هستند که توانسته‌اند منطقه جنوب را پوشش دهند و تاکنون ۱۷۹ میت کرونایی را تجهیز و تدفین کرده‌اند که از این تعداد ۱۲۱ مورد آن آقایان و ۵۸ نفر بانوان بوده‌اند که از این میان ۲۱ مورد آن از اموات اهل سنت‌ بوده‌اند.

وی با بیان اینکه مقدار پولی از سوی مسئول دارالرحمه شهر لار به این گروه جهادی اعطا‌ء می‌شود که آن هم از سوی افراد گروه در صندوقی جمع‌آوری و در قالب کمک‌های مؤمنانه در بین نیازمندان و فقرا تقسیم می‌شود، افزود: در جمع افراد این گروه افرادی دارای نوزاد شیرخواره، زوج جوان و غیره وجود دارد.

حجت‌الاسلام موسوی از انجام یک کار پژوهشی-تحقیقی توسط این گروه جهادی در کنار غسل و تدفین اموات کرونایی خبر داد و گفت: در این میان سوالاتی از همراهان اموات کرونایی در زمینه محل ابتلا، عامل ابتلا، دلیل ابتلا و غیره وجود داشت که در بین جواب‌های ارائه شده، هیچ‌کدام از این افراد نگفته است که به جهت شرکت در نماز جمعه، نماز جماعت، مراسم‌های ماه مبارک رمضان، عزاداری حضرت سیدالشهدا(ع) و غیره مبتلا شده باشد، وجود نداشت.

وی با برشمردن مهمترین موارد دلیل ابتلا به بیماری کرونا به ترتیب اولویت، خاطر نشان کرد: نخستین و بیشترین دلیل ابتلا به ویروس کرونا سهل‌انگاری افراد، دورهمی‌ها، عروسی‌ها و مسافرت‌ها بوده است.

امام جمعه لارستان با انتقاد از جوسازی‌های ناسالم و نادرست عده‌ای از افراد در فضای مجازی به شکل خواسته یا ناخواسته در زمینه جلوگیری از برگزاری مراسم های امام حسین(ع)، گفت: از دل عزاداری‌های حضرت سیدالشهدا(ع) افرادی نظیر شهید حججی ساخته شد، بنابراین باید مواظب باشیم تا دشمن در قالب خیرخواهی این ریشه‌های ما را نزند.

این مسئول با تأکید بر اینکه حسب فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه تابع ستاد کرونا باشید، همه ما تابع ستاد کرونا هستیم، ادامه داد: در دفتر امام جمعه چندین جلسه با همین موضوع برگزار شده و بر لزوم تابعیت از ستاد کرونا تأکید شده است.

حجت‌الاسلام موسوی با اشاره به اینکه بنا بر تصمیم ستاد کرونا می‌توان نماز جمعه را حتی در مناطق قرمز برپا کرد، افزود: برخی از افراد به محض آنکه بحث ویروس کرونا می‌شود، انگشت اشاره به آن سمت می‌برند که نماز جماعت چرا برگزار شود؟!

وی با توصیه بر اینکه نباید خواسته یا ناخواسته منتقل کننده حرف دشمنان باشیم، ادامه داد: از برخی افراد و جرائد گلایه‌مندیم که یک مسائل را به شکل دیگری بروز و ظهور می‌دهند و این عمل صحیح نیست.

امام جمعه لارستان خطاب به مسئولان، مردم و هیأت‌های مذهبی در مدیریت اوضاع و حرکت در چارچوب ستاد کرونا، اضافه کرد: نباید هرکس تحلیل شخصی خود را در فضای مجازی ارائه کند و فقط همه تابع ستاد کرونا باشیم.

برچسب ها: کرونا ، لار ، مراسم محرم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار